veltrent mage

De som kjenner meg, vet at jeg er kjempe fan av magetrening, og som mange andre syntes jeg det er utrolig flott med en sterk, veltrent og markert mage.

Du får med mye magetrening i de store øvelsene, men det å legge til en liten «mage sirkel» i slutten av programmet, er for meg en fast rutine.

Mange er naturlig nok på søken etter den perfekte mageøvelsen, men da er det viktig å være klar over at det ikke er en isolert øvelse som er den beste. Trenings prinsippet om tilpasning forklarer hvordan kroppen hele tiden tilpasser seg det du gjør, så dersom du fortsetter å gjøre den samme øvelsen i flere uker og måneder, så vil det ikke lenger gi deg noen effekt i form av fremgang eller resultater, uansett hvor god den er.

Vi kjører oss ofte fast i det vi kjenner, men her er 3 effektive måter du kan variere programmet ditt på:

1. Ved å endre hvor mange øvelser du gjør fra økt til økt
2. Ved å variere mellom antall sett og repetisjoner
3. Ved å endre trenings belastningen igjennom å tilføre mer vekt
.
Her deler jeg mine absolutt favoritt øvelser med deg, så du kan prøve de ut. Benytter du prinsippet om variasjon og progresjon, så vil du sammen med disse, definitivt få en sterk og veltrent mage.

Hvor ofte du bør trene magen er litt avhengig av om du bruker en ytre belasting eller ikke, og hvor stor belastningen eventuelt er. Men ingen forskning viser at det er noen fordel å trene magen mer enn 3-5 ganger pr. uke. Det er vanskelig å over trene magemusklene med bare kroppsvekt, men om du kjører på med vekt, så er det lurt å ha hverfall en dag i mellom.

De 3 siste øvelsene kan du kjøre som en sirkel i din egen stue. Selv pleier jeg å kjøre 15 repetisjoner x 3 på de uten utstyr. Jeg har ikke pause mellom øvelsene, men 45 sek. pause mellom hvert sett:-) Håper du blir inspirert og kanskje finner du deg noen nye favoritter du også:-)

Likte du dette innlegget, så kanskje du vil ha glede av dette også: Ønsket om sixpack, drøm eller virkelighet…?

Vil du føle meg på Instagram: Onlinecoach_thea Eller på Facebook: Oslo PT Studio

Vennlig hilsen. Thea

Logo_footer
© 2016 Oslo PT Studio